• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Erbjudande Collector - hur hade ni gjort?

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Sökte nyss ett samlingslån på 500 000, blev beviljad hela summan av Collector. Effektiv ränta 10,43, vilket är sämre än både befintliga lån som jag tänkt att lösa, 8,94 och 7 %, Dock så kommer jag ner i månadskostnad med ett par tusen, vilket också var en anledning till att jag sökte.
Är lite rådvill. Kommer att ha möjlighet att amortera extra på mina lån fram till januari nästa år och en annan anledning att jag sökte är att jag vill att mina skulder ska sjunka så mycket som möjligt fram tills dess...då är det väl egentligen dåligt att ta ett annuitetslån med sämre ränta?
Som sagt...rådvill..hur hade ni gjort?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 801
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Sökte nyss ett samlingslån på 500 000, blev beviljad hela summan av Collector. Effektiv ränta 10,43, vilket är sämre än både befintliga lån som jag tänkt att lösa, 8,94 och 7 %, Dock så kommer jag ner i månadskostnad med ett par tusen, vilket också var en anledning till att jag sökte.
Är lite rådvill. Kommer att ha möjlighet att amortera extra på mina lån fram till januari nästa år och en annan anledning att jag sökte är att jag vill att mina skulder ska sjunka så mycket som möjligt fram tills dess...då är det väl egentligen dåligt att ta ett annuitetslån med sämre ränta?
Som sagt...rådvill..hur hade ni gjort?
Om du vill att betala av så mycket som möjligt så är annuitetslån dåligt då man i princip betalar bara ränta i början. Du kommer betala 52 150 kr bara i ränta per år så det är mycket. Jag personligen skulle ta det om det blir några tusenlappar mindre i månaden och sökt sedan när uc blir bättre igen.

Vad hade du förutsättningar? Kollar de på kontoutdrag eller liknande?
 

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Om du vill att betala av så mycket som möjligt så är annuitetslån dåligt då man i princip betalar bara ränta i början. Du kommer betala 52 150 kr bara i ränta per år så det är mycket. Jag personligen skulle ta det om det blir några tusenlappar mindre i månaden och sökt sedan när uc blir bättre igen.

Vad hade du förutsättningar? Kollar de på kontoutdrag eller liknande?
UC 1,24, skulder på 800 000. Inkomst 416. Ja, jag vet annuitetslån är dåliga på det sättet. Och månadskostnaden minskar ju även nu när jag amorterar extra...Kanske lutar åt att jag avböjer Collector iaf. Någon som vet om Marginalen och Ikano är omöjliga när det gäller att förhandla ränta?
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
UC 1,24, skulder på 800 000. Inkomst 416. Ja, jag vet annuitetslån är dåliga på det sättet. Och månadskostnaden minskar ju även nu när jag amorterar extra...Kanske lutar åt att jag avböjer Collector iaf. Någon som vet om Marginalen och Ikano är omöjliga när det gäller att förhandla ränta?
Hade inte tagit det, kastar bara bort pengarna… har du inte möjlighet att istället försöka få bort ett av de befintliga lånen eller amortera extra på det så mkt du kan och sen ta ett samlingslån när din extra inkomst försvinner?
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Hade inte tagit det, kastar bara bort pengarna… har du inte möjlighet att istället försöka få bort ett av de befintliga lånen eller amortera extra på det så mkt du kan och sen ta ett samlingslån när din extra inkomst försvinner?
Kanske inte va du som hade extra inkomst under flera månader? Hursom så kunde du amortera extra skrev du :)
 

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Hade inte tagit det, kastar bara bort pengarna… har du inte möjlighet att istället försöka få bort ett av de befintliga lånen eller amortera extra på det så mkt du kan och sen ta ett samlingslån när din extra inkomst försvinner?
De lånen jag har kvar är ungefär lika stora allihop, runt 260. Kommer nog att kunna amortera och minska en del på lånet med sämst ränta (Marginalen), men inte bli av med det helt. Men jag avvaktar.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Collector kan du förhandla räntan med en gång var 6:e mån. Jag har fått ner min räntan från 10 till 7 på ett år redan. Så jag skulle helt klart ta det. Övertid så kommer det bli bättre.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Du kan också direkt ringa till Collector och säga att jag fått erbjudande av er. Kan vi göra något åt räntan -för jag vill samla lån.
 

Gröngurka

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Februari 2019
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Hos Collector får man alltid 0,5%lägre ränta när man ansöker direkt hos dem. Testa ring Collector!
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
satsa på förbättra UC och sedan kolla med Ikano. Ikano är en av få som har rak amortering.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp